بورس آهن آلات و ميلگرد

بورس آهن آلات و ميلگرد

    سايت فروش ميلگرد آهن ملل اصفهان بعنوان يك مرجع قيمت معتبر در بازار آهن و فولاد ايران شناخته و صفحات رسمي اين شركت كه در مركزآهن ايران، شهر اصفهان واقع شده نيز دنبال كنندگان و اعضاي زيادي دارد. اين سايت روزانه قيمت انواع ميلگرد آجدار و ساده كارخانه هاي مختلف ذوب آهن، انواع ورق آهن، لوله فولادي، شمش آهن، تيرآهن و نبشي، ناوداني و سپري، قوطي پروفيل، محصولات مفتولي را بصورت آنلاين و لحظه اي منتشر و در اختيار فعالين صنعت فولاد و ساختمان سازي قرار مي دهد. پيج اينستاگرام شركت آهن ملل نيز بزرگترين رسانه صنعت فولاد در اين شبكه اجتماعي بوده و روزانه قيمتهاي محصولات فولادي را در قالب جداول گرافيكي منتشر و بروزرساني مي كند. با عضويت در كانال تلگرام اين مجموعه نيز مي توانيد به صورت لحظه اي و همسان با نوسانات بازار آهن، از جديدترين اتفاقات اين بازار مطع شويد.

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۱۱ شهريور ۱۴۰۰
بتن اليافي چيست؟ انواع الياف، كاربردها و مزاياي آن

 

امروزه مواد زيادي موجود هستند كه جايگزين ميلگرد فولادي شده اند و داراي خواص مكانيكي عالي هستند. بتن اليافي با مشكلات بتن مسلح مانند خوردگي روبرو نمي شود. اليافي كه در بتن استفاده مي شوند، داراي انواع مختلفي هستند كه هر كدام از ويژگي هاي منحصر به فردي برخوردارند.

در ادامه به معرفي، ويژگي ها و كاربردهاي آن پرداخته شده است. تا آخر مقاله با آهن ملل همراه باشيد.

بتن اليافي چيست؟

الياف يك مواد ايده آل براي استفاده در بتن و ملات ها هستند. الياف بتن باعث كاهش انقباض ترك و افزايش مقاومت در برابر آتش مي شود. از ديگر مزاياي آن كاهش يا حذف فولاد تقويت كننده و افزايش دوام بتن مي باشد.

امروزه كاربردهاي بتن اليافي گسترش يافته و مواد الياف جديد به طور فزاينده اي قادر به جايگزيني الياف سنتي مانند فولاد و شيشه هستند.

انواع مختلف الياف به كار برده شده در بتن

چهار طبقه بندي براي بتن اليافي عبارت است از:

نوع I - بتن تقويت شده با الياف فولادي يا شاتكريت (ASTM A820)

نوع II - بتن تقويت شده با الياف شيشه يا شاتكريت (ASTM C1666)

نوع III - بتن تقويت شده با الياف مصنوعي يا شاتكريت (ASTM D7508)

نوع IV - بتن مسلح با الياف طبيعي يا شاتكريت (ASTM D7357)

الياف فولادي

الياف فولادي، تقويت كننده فلزي است. مقدار مشخصي از الياف فولادي در بتن مي تواند، تغييرات كيفي در ويژگي فيزيكي بتن ايجاد كند. از جمله: مقاومت در برابر ترك خوردگي، ضربه، خستگي و خم شدن، استحكام، دوام و موارد ديگر را بسيار افزايش دهد. SFRC براي بهبود رفتار در بلند مدت، افزايش استحكام و مقاومت در سازه هايي مانند كفپوش، پيش ساخته، پل ها، تونل، روسازي سنگين و معدن استفاده مي شود.


قيمت لحظه اي ميلگرد را در سايت آهن ملل مشاهده نماييد.


بتن مسلح با الياف شيشه

بتن الياف شيشه، از الياف شيشه اي بسيار ظريف تشكيل شده است. الياف شيشه داراي خواص مكانيكي تقريبا مشابه با كربن و پليمرها دارد. اگرچه به اندازه فيبر كربن سفت نيست، اما هنگام استفاده در كامپوزيت ها بسيار ارزان تر و شكننده تر است.

الياف مصنوعي

اين الياف به دو دسته ميكرو و ماكرو دسته بندي مي شوند. كه به صورت مختصر تشريح شده است:

الياف ميكرو مصنوعي

ميكرو الياف داراي قطري كمتر از 0.3 ميلي متر هستند. ميكرو الياف فيبريلاسيون هم ناميده مي شود. از ويژگي اين الياف، مي توان به كنترل و محافظت در برابر ضربه و جلوگيري از آسيب مواد منفجره در حين آتش سوزي اشاره كرد.

الياف مصنوعي ماكرو

الياف مصنوعي ماكرو، تركيبي از پليمرهاست. در ابتدا، آن ها به عنوان يك جايگزين بالقوه براي الياف فولادي در بتن شناخته شدند، اما تحقيقات و توسعه روزافزون نشان مي دهد كه آن ها در طراحي و ساخت اسلب ها هم مناسب هستند.

همچنين از آن ها در سازه هاي دريايي و ساحلي استفاده مي شود چرا كه از مشكلات رنگ آميزي و ريزش ناشي از خوردگي فولاد محفوظ است.

الياف پلي پروپيلن به گروه پلي الفين ها تعلق دارد و تا حدي كريستالي و غير قطبي است. خواص اين الياف مشابه پلي اتيلن است، اما در برابر حرارت، اسيدها، قلياها و حلال هاي آلي بسيار سخت تر و مقاوم تر است.

الياف طبيعي

الياف طبيعي را مي توان مستقيما از منبع حيواني، گياهي يا معدني تهيه كرد. طبيعت سرشار از مواد فيبري، به ويژه انواع سلولزي مانند پنبه، چو، غلات و كاه است.

استفاده از الياف طبيعي در ساخت بتن توصيه مي شود، زيرا چندين نوع از اين الياف موجود و فراوان است. ايده استفاده از چنين اليافي براي افزايش استحكام و دوام مواد شكننده چيز جديدي نيست. به عنوان مثال، كاه و موي اسب براي ساخت آجر و گچ استفاده مي شود. الياف طبيعي براي تقويت بتن مناسب و در كشورهاي در حال توسعه به راحتي در دسترس هستند. همانطور كه گفته شد، الياف سلولز نوعي از الياف طبيعي است كه در زير توضيح داده شده است:

جمع بندي

بتن اليافي نوعي نوآوري جديدي در صنعت ساختمان است كه براي تقويت بتن، بجاي استفاده از ميلگردهاي فولادي از الياف گوناگوني استفاده مي كنند. همانطور كه گفته شد، اين الياف ويژگي هاي منحصر به فردي را به بتن مي بخشد، اما از هزينه بالاتري نسبت به بتن معمولي برخوردار است. با شناخت بيشتر بتن اليافي مي توان اميد داشت كه در صنعت ساختمان رشد سريعي داشته باشد.


SOURCE: بتن اليافي چيست؟ انواع الياف، كاربردها و مزاياي آن

 

آرشيو نظرات (0)

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
 
 

 


معرفي وبلاگ




قيمت به روز انواع محصولات فولادي , خريد و فروش با بهترين نرخ



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

مهر ۱۴۰۰
شهريور ۱۴۰۰
مرداد ۱۴۰۰
تير ۱۴۰۰
خرداد ۱۴۰۰
ارديبهشت ۱۴۰۰


پيوند ها

خريد اپل ايدي به سيب
سئو
ساخت وبلاگ





 



[ ساخت وبلاگ ]