بورس آهن آلات و ميلگرد

بورس آهن آلات و ميلگرد

    سايت فروش ميلگرد آهن ملل اصفهان بعنوان يك مرجع قيمت معتبر در بازار آهن و فولاد ايران شناخته و صفحات رسمي اين شركت كه در مركزآهن ايران، شهر اصفهان واقع شده نيز دنبال كنندگان و اعضاي زيادي دارد. اين سايت روزانه قيمت انواع ميلگرد آجدار و ساده كارخانه هاي مختلف ذوب آهن، انواع ورق آهن، لوله فولادي، شمش آهن، تيرآهن و نبشي، ناوداني و سپري، قوطي پروفيل، محصولات مفتولي را بصورت آنلاين و لحظه اي منتشر و در اختيار فعالين صنعت فولاد و ساختمان سازي قرار مي دهد. پيج اينستاگرام شركت آهن ملل نيز بزرگترين رسانه صنعت فولاد در اين شبكه اجتماعي بوده و روزانه قيمتهاي محصولات فولادي را در قالب جداول گرافيكي منتشر و بروزرساني مي كند. با عضويت در كانال تلگرام اين مجموعه نيز مي توانيد به صورت لحظه اي و همسان با نوسانات بازار آهن، از جديدترين اتفاقات اين بازار مطع شويد.

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۲۸ مهر ۱۴۰۰
متداول ترين خطاها در صنعت ساخت و ساز

 

همانطور كه مي دانيد براي ساخت هر سازه اي لازم است اصولي طبق استانداردها رعايت شود. با اين حال حتي با رعايت استانداردها نيز ممكن است مشكلاتي پيش بيايد ولي با دانستن و شناخت اشتباهت مي توان تا حد زيادي از بروز آن ها جلوگيري كرد.

اولين مورد از اين نكات، گرفتن مجوزهايي مربوط به ساخت و ساز است. قبل از اقدام به اجراي هر سازه بايستي مجوزهايي گرفته شود در غير اين صورت هنگام بروز اتفاقي كارفرما و پيمانكار مشمول جريمه هاي زيادي مي شوند.

پس از آن استخدام پيمانكار، مهندسان سازه و ناظر ماهر، از عوامل مهم جلوگيري از بروز خطا است. زيرا كار كردن با افراد باتجربه و متخصص مانع هدر رفتن زمان و هزينه بسياري مي شوند. اين افراد به انجام برآورد هزينه و زمان پروژه، تعيين حجم بتن مصرفي و بررسي كيفيت آن، تعيين تعداد ميلگرد مورد نياز، نحوه عايق كاري و آب بندي، انتخاب سيستم تهويه و گرمايش، بررسي نصب صحيح درب و پنجره، استفاده از مواد مرغوب در ساخت بتن يا مشخص كردن كارخانه توليدي بتن مرغوب و غيره مي پردازند.

اگر اين افراد مهارت كافي در تعيين صحيح هر گونه از موارد گفته شده در بالا را نداشته باشند، باعث ساخت سازه اي با استحكام ناكافي و هزينه بر مي شوند.

پس قبل از هرگونه اقدامي به خريد تجهيزات و اجرا، با چندين مهندس خبره مشورت كرده و سپس با آگاهي شروع به ساخت نماييد.


source: متداول ترين خطاها در صنعت ساخت و ساز

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۲۸ مهر ۱۴۰۰
همه چيز درباره لوله گازي روكار

 

از انواع لوله هاي فولادي براي جابجايي مايعات و گازها استفاده مي شود. در حالت كلي لوله ها مانند ساير محصولات فولادي براي هدف خاصي توليد مي شوند. لوله هاي گازي، از ورق‌هاي فولادي گالوانيزه توليد مي‌شوند و به نام لوله گازي فولادي شناخته مي‌شوند. به منظور افزايش مقاومت لوله در برابر انواع خوردگي‌ و رطوبت از ورق هاي گالوانيزه در ساخت اين لوله ها استفاده مي شود.

عمده كاربرد لوله ‌هاي گازي فولادي در پروژه‌ هاي انتقال گاز مي باشد. لوله هاي گازي به 2 دسته لوله هاي گازي روكار و لوله هاي گازي توكار تقسيم مي شوند. لوله‌ هاي گازي روكار به دليل اين كه آسيب‌ پذيري بالاتري نسبت به لوله‌ هاي گازي توكار دارند، براي اجرا و راه‌ اندازي انشعابات درون ساختمان‌ ها و لوله‌كشي‌ هاي درون‌ شهري مورد استفاده قرار مي گيرند.


بهترين قيمت روز لوله گازي را در سايت آهن ملل مشاهده نماييد.


لوله‌ هاي روكار از لحاظ اقتصادي بسيار مقرون به صرفه هستند و قيمت كمتري نسبت به لوله‌ هاي گازي توكار دارند و مطابق با استانداردشان، نبايد براي انتقال گاز به مسافت‌ هاي طولاني استفاده شوند. لوله‌ هاي گازي به صورت آلياژي توليد مي‌شوند. لازم به ذكر است لوله‌ هاي گازي در چهار جنس توليد مي‌شوند:

  • فولادي

  • برنجي

  • مسي

  • پلي‌اتيلن

در كشور ما ايران، لوله گازي جزو كالاهايي مي باشد كه داراي استاندارد اجباري هستند. هر آنچه در شاخه گاز و لوله كشي گاز خانگي كاربرد دارد اعم از اتصالات جوشي، شيرآلات و ديگر غيره الزاما بايد استاندارد داشته باشند. در صنعت گاز و پروسه گازرساني استفاده از كالاي غير استاندارد مجاز نمي باشد و پيگرد قانوني دارد.

تمامي محصولات و قطعات مورد استفاده در اتصالات گازي و لوله هاي گازي بايد داراي چاپ استاندارد شده و كد رهگيري باشند. توجه به اين نكته بسيار ضروري است كه صرفا داشتن علامت استاندارد غير مرتبط با كد لوله گازي، توجيهي براي استفاده از لوله در لوله كشي گاز نمي باشد. استاندارد مربوط به لوله هاي گازي در حوزه توليد لوله گازي روكار كد ISIRI 3360 مي باشد.


source: همه چيز درباره لوله گازي روكار

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۲۷ مهر ۱۴۰۰
واناديم؛ الهه زيبايي فلزات

 

عنصر واناديم يكي از عناصر اصلي در آلياژسازي است كه تركيب نهايي آن خاصيت ضد زنگ و ضد خش دارد. فلز واناديم (Vanadium) يا الهه زيبايي فلزات، به شكل هاي مختلف در بسياري از صنايع مورد استفاده قرار مي گيرد و يك عنصر شيميايي بسيار نادر با نماد V و عدد اتمي ۲۳ است.

واناديوم يك فلز نرم و با رنگ خاكستري نقره اي، شكل پذير و داراي مقاومت ساختاري در برابر خوردگي و مواد قليايي، اسيدها و آب نمك است. در طبيعت، اين عنصر فقط در شكل هاي تركيبي وجود دارد و به طور طبيعي در حدود ۶۵ ماده معدني مختلف و در ذخاير سوخت فسيلي يافت مي شود.

عنصر واناديم در صنعت به عنوان محصول جانبي استخراج اورانيوم توليد مي شود.

فلز واناديم طي يك فرآيند چند مرحله اي به دست مي آيد كه با گرمايش سنگ معدن خرد شده به همراه NaCl يا Na2CO3 در حدود 850 درجه سلسيوس شروع مي شود. جالب است بدانيد كه تنها مقدار كمي از فلز واناديم باعث مي شود تا مقاومت كششي فلزات را به طور چشمگيري افزايش يابد و همين ويژگي باعث شده تا فلز واناديم يكي از مقرون به صرفه ترين مواد افزودني آلياژهاي فولاد باشد. برخي از موارد كاربرد فلز واناديم عبارتند از:

  • توليد فروواناديوم به عنوان يك ماده افزودني به فولاد

  • فلزات ضدخش، وسايل جراحي و ابزار آلات با استحكام بالا

  • توليد مواد ضد زنگ

  • مواد افزودني شيشه براي اعمال ته رنگ سبز يا آبي

  • بخشيدن خاصيت ضد فروسرخ با اعمال پوشش اكسيد واناديم روي شيشه

  • كاربردهاي هسته ‌اي به دليل نداشتن شكافت نوتروني

  • استفاده به صورت ورق واناديوم در آبكاري تيتانيوم در فلزات

  • استفاده به صورت نوار واناديوم-گاليوم؛ به دليل خاصيت مگنت ابررسانا

  • كاتاليزور در توليد Maleic Anhydride و اسيد سولفوريك

  • استفاده از پنتااكسيد واناديوم به‌ عنوان كاتاليزور در سفالگري


source: واناديم؛ الهه زيبايي فلزات

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۲۷ مهر ۱۴۰۰
همه چيز درباره ساختمان سازي

 

صنعت ساختمان سازي يكي از صنايع بسيار موفق و پولساز است. صنعت ساختمان سازي بسيار تابع اصول و قوانين منحصر به فرد است. براي شروع ساخت يك ساختمان ابتدا بايد زميني را فراهم نماييم و سپس با بررسي نقشه اوليه و متناسب با آن زمين را مهيا نماييم. پس از فراهم نمودن زمين و نقشه ساخت، براي اجراي سازه طراحي شده بايد مجوز هاي لازم مانند پروانه ساخت گرفته شود. لازمه مجوزهاي شروع مراحل ساخت ساختمان، داشتن مدارك مالكيت و سند زمين، مشخصات هويتي و همچنين تعيين يك مهندس ناظر است. پس از كسب مجوز مي توان شروع به ساخت و ساز نمود. مراحل ساختمان سازي شامل: گود برداري، بتن ريزي، اسكلت بندي ساختمان، چيدن ديوار، نازك كاري ساختمان و تكميل سقف مي باشد. 

راه هاي زيادي براي ساخت يك ساختمان وجود دارد اما همه اين راه ها اصولي نيستند و در نظر گرفتن اصول ساختمان سازي به افزايش مقاومت ساختمان كمك مي كند. امروزه با پيشرفت تكنولوژي در صنعت ساختمان سازي مي توان با رعايت اصول ساختمان سازي به كاهش هزينه ساخت ساختمان كمك نمود. يكي از راه هاي اصولي ساخت ساختمان قالب عايق بتني مي باشد كه به منظور كار با بتن آرمه استفاده مي شود. در بتن آرمه، بتن با ميلگردهاي تقويتي مسلح استفاده مي‌شود تا مقاومت كششي و خمشي سازه را افزايش يابد. قالب عايق بتني از عايق‌ هاي حرارتي با استحكام بالا ساخته مي‌شوند و از نظر مصرف انرژي نيز بهينه هستند.

يكي ديگر از راه هاي اصولي ساخت ساختمان بتن هوادهي شده ايركلايت يا بتن سبك گازي، از جمله مصالح ساختمان سازي مدرن مي باشد كه اين روزها در ساختمان سازي استفاده مي شود. بتن ايركلايت در برابر آتش سوزي مقاوم است و اين ويژگي بارز اين بتن مي باشد. استفاده از ايركلايت از نظر اقتصادي بسيار مقرون به صرفه است. 

در ساختمان سازي مدرن از مصالح جديدي مانند spider tire نيز استفاده مي شود. اين مصالح در واقع نوعي بتن هستند كه براي ديوارهاي بتني با هر نوع كاربردي نظير ديوار حائل، خانه‌ هاي بتني، استخرها، سقف و غيره استفاده مي شوند.


source: همه چيز درباره ساختمان سازي

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۲۶ مهر ۱۴۰۰
علائم نشست ساختمان و راهكارهاي پيشگيري از آن

 

يكي از پديده هاي بسيار مخرب در صنعت ساخت و ساز، نشست ساختمان مي باشد. به حركت خاك به سمت پايين ‌بر اثر تحمل بار بيش از حد را نشست مي ‌گويند. اين تحمل بار اضافه در ساختمان باعث ايجاد نيروي تنشي مؤثر عمودي بر روي خاك مي ‌شود كه در اثر آن ساختمان دچار پديده نشست مي شود. تنها در صورتي كه در الگوهاي زهكشي اطراف ساختمان تغييراتي ايجاد شود و تدابيري براي نشست ساختمان در نظر گرفته شود احتمال نشست و ميزان آن تا حد زيادي كاهش مي يابد. لازم به ذكر است همه نشست هاي ساختماني به يك شكل اتفاق نمي افتد. نشست هاي ساختماني انواع مختلفي دارند كه اين انواع مختلف بر اساس شرايط مكاني و زماني سازه دسته بندي مي شوند. انواع نشست ساختماني عبارتند از:

  • نشست ديفرانسيلي
  • نشست يكنواخت

عوامل ايجاد انواع مختلف نشست ساختمان و نشست خاك عبارتند از:

  • ضعيف شدن يا ضعيف بودن خاك زير ساختمان و ناتواني در تحمل بار ساختمان
  • بارندگي زياد يا خشكسالي
  • زهكشي ضعيف در اطراف ساختمان
  • تغييرات در جدول آب زيرزميني
  • درختان تنومند اطراف ساختمان
  • نشت لوله هاي آب ساختمان
  • نشت آب از زمين مجاور ساختمان

علائم هشداردهنده ساختمان در معرض نشست عبارتند از:

  • ترك خوردن خارج ساختمان
  • ترك خوردن داخل ساختمان
  • باز شدن سخت درها و پنجره هاي ساختمان

نشست ساختمان در ابتدا بسيار قابل پيشگيري مي باشد، اگر در ساختن هر بنايي تمام استانداردهاي ساختمان سازي رعايت شوند و در طول ساختمان سازي يك مهندس ناظر بر مراحل انجام پروژه نظارت داشته باشد، هيچ گاه شاهد پديده مخرب نشست ساختمان نخواهيم بود به علاوه اگر نشست ساختماني اتفاق بيفتد در مراحل ابتدايي با كمترين هزينه ممكن قابل تعمير و پيشروي خواهد بود. برخي از روش ‌هايي جلوگيري از پيشروي نشست ساختمان عبارتند از:

1.استفاده از ستون‌ هاي مارپيچ در ساختمان

2.تراز كردن دال


source: علائم نشست ساختمان و راهكارهاي پيشگيري از آن

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۳ مهر ۱۴۰۰
نكات طلايي حمل و نقل تيرآهن

 

از نكات بسيار مهم در خريد آهن آلات، چگونگي حمل و نقل و هزينه مربوط به آن مي باشد. انتخاب وسيله نقليه مناسب براي حمل و نقل آهن آلات بسيار اهميت دارد. تيرآهن و حمل و نقل تيرآهن نيز از اين قاعده مستثني نيست. يكي از نكات مهم بعد از خريد تيرآهن، حمل و نقل آن مي باشد.

تيرآهن پروفيلي است كه وظيفه آن تحمل تنش‌هاي حاصل از نيروي برشي و لنگر خمشي است. بيش ترين كاربرد تيرآهن در صنعت ساختمان سازي مي باشد. تيرآهن بر اساس نسبت بال و عرض‌ها به انواع مختلفي تقسيم مي شود. با توجه به كاربرد زياد تيرآهن در صنعت ساخت و ساز بنابراين خريد تيرآهن نيز از رونق زيادي برخوردار است.


بهترين قيمت روز تيرآهن را در سايت آهن ملل مشاهده نماييد.


فاكتورهاي مهم در خريد تيرآهن عبارتند از: كيفيت بالاي تيرآهن، قيمت پايين تمام شده تيرآهن و هزينه پايين حمل و نقل تيرآهن.

از فاكتورهاي بسيار مهم كه در تعيين نوع باربري تيرآهن به آن توجه داشت مسافت حمل و نقل تيرآهن، هزينه حمل و نقل تيرآهن و نوع حمل و نقل انتخابي مي باشد. داشتن شناخت صحيح از خصوصيات تيرآهن براي حمل و نقل تيرآهن و تحويل سالم بار بسيار ضروري است.

با توجه به موقعيت جغرافيايي خريدار تيرآهن و هزينه اي كه به حمل و نقل اين محصول فولادي اختصاص مي دهد، روش حمل و نقل را انتخاب مي نمايند.

روش هاي حمل و نقل تيرآهن

  • حمل و نقل جاده اي

  • حمل و نقل ريلي

  • حمل و نقل دريايي

  • حمل و نقل كانتينري

  • حمل و نقل تركيبي

براساس آمار ارائه شده توسط سازمان حمل و نقل كشوري در انتخاب نوع روش حمل و نقل تيرآهن، حمل و نقل جاده اي از محبوبيت بيشتري برخوردار است. از روش هاي حمل و نقل دريايي و كانتينري و تركيبي نيز معمولا براي صادرات تيرآهن به بنادر و كشورهاي خارجي استفاده مي شود.


source: نكات طلايي حمل و نقل تيرآهن

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

[ ۱ ]

 
 

 


معرفي وبلاگ




قيمت به روز انواع محصولات فولادي , خريد و فروش با بهترين نرخ



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

مهر ۱۴۰۰
شهريور ۱۴۰۰
مرداد ۱۴۰۰
تير ۱۴۰۰
خرداد ۱۴۰۰
ارديبهشت ۱۴۰۰


پيوند ها

خريد اپل ايدي به سيب
سئو
ساخت وبلاگ





 



[ ساخت وبلاگ ]