بورس آهن آلات و ميلگرد

بورس آهن آلات و ميلگرد

    سايت فروش ميلگرد آهن ملل اصفهان بعنوان يك مرجع قيمت معتبر در بازار آهن و فولاد ايران شناخته و صفحات رسمي اين شركت كه در مركزآهن ايران، شهر اصفهان واقع شده نيز دنبال كنندگان و اعضاي زيادي دارد. اين سايت روزانه قيمت انواع ميلگرد آجدار و ساده كارخانه هاي مختلف ذوب آهن، انواع ورق آهن، لوله فولادي، شمش آهن، تيرآهن و نبشي، ناوداني و سپري، قوطي پروفيل، محصولات مفتولي را بصورت آنلاين و لحظه اي منتشر و در اختيار فعالين صنعت فولاد و ساختمان سازي قرار مي دهد. پيج اينستاگرام شركت آهن ملل نيز بزرگترين رسانه صنعت فولاد در اين شبكه اجتماعي بوده و روزانه قيمتهاي محصولات فولادي را در قالب جداول گرافيكي منتشر و بروزرساني مي كند. با عضويت در كانال تلگرام اين مجموعه نيز مي توانيد به صورت لحظه اي و همسان با نوسانات بازار آهن، از جديدترين اتفاقات اين بازار مطع شويد.

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۱۴ شهريور ۱۴۰۰
شناسايي ميلگرد در بتن و اهميت آن

 

همانطور كه مي دانيد امروزه در سازه هاي بتني ميلگردهاي متنوعي به كار مي روند. گاهي لازم است در قسمتي از سازه، عمليات برش كاري و حفاري انجام شود. بسياري از پيمانكاران براي صرفه جويي در وقت، از اسكن كامل بتن، قبل از عمليات غافل مي شوند.

با اين حال، اين كار مي تواند عواقب خطرناك و هزينه بري به همراه داشته باشد. به همين منظور، با استفاده از دستگاه هايي آرماتورهاي به كار برده شده در بتن را تشخيص مي دهند.

براي اطلاع بيشتر در مورد اهميت اين موضوع و شناخت دستگاه هاي موجود كه در جهت شناسايي ميلگرد در بتن استفاده مي شوند، تا آخر با آهن ملل همراه باشيد.

اهميت شناسايي آرماتور در بتن

مكان دقيق و شناسايي ميلگردهاي تعبيه شده، گامي اوليه در ارزيابي سازه ها يا روسازي هاي بتني مسلح است. به همين ترتيب، اگر حفاري و برش براي نصب تاسيسات و نمونه گيري، جهت تعيين مقاومت بتن مورد نياز است، اطلاع از مكان آرماتورها از آسيب به يكپارچگي سازه جلوگيري مي كند.

شايع ترين پيامد برخورد ميلگرد در حين برش و حفاري آسيب به تجهيزات است. اين اتفاق بسيار هزينه بر است. همچنين با توجه به سرعت تجهيزات، حتي كوچكترين اشتباه مي تواند فلز داغ را به هر جهت پرتاب كند و منجر به آسيب احتمالي شود.


قيمت روز ميلگرد اصفهان را در سايت آهن ملل اصفهان به صورت لحظه اي مشاهده نماييد.


روش تشخيص ميلگرد در بتن (اسكن ميلگرد در بتن)

پيش از اين، روش اصلي اسكنر بتن، استفاده از اشعه ايكس بود . اما اين دستگاه ها بسيار دست و پا گير هستند و كاربردهاي آن ها محدود است.

در حال حاضر، اكثر پيمانكاران از GPR استفاده مي كنند. اين روش سريع و كارآمد است و مي تواند ميلگرد را به دقت تشخيص داده و نقشه برداري كند. در ادامه به شرح مختصر هر يك از دستگاه هاي موجود اشاره خواهيم كرد.

 

دستگاه GPR

دستگاه GPR، با استفاده از امواج راديويي، به طور دقيق ميلگردهاي قرار گرفته تا 2 فوت (610 ميلي متر) زير سطح را اندازه مي گيرد. همچنين نماي كاملي از حفره ها، محفظه ها، لايه لايه شدن و غيره را مشخص مي كند.

ميلگرد ياب (Rebar Detector)

اين دستگاه به كاربر اجازه مي دهد تا موقعيت ميلگرد را در زير سطح بتن تا حداكثر عمق 180 ميلي متر مشاهده كند. همچنين مي تواند قطر ميلگرد مشخص شده را تخمين بزند. با اين روش، مكان يابي، به يك فرآيند ساده و كارآمد تبديل مي شود.

آرماتورياب از فناوري مشابهي استفاده مي كند، اما نسبت به ديگر دستگاه ها، مقرون به صرفه تر، جمع و جورتر و ساده تر است.

Cover Meters

استفاده از اين دستگاه مانند ديگر محصولات، روشي غير مخرب براي تشخيص انواع استاندارد ميلگرد است. اين دستگاه، مكان، قطر و عمق آرماتورها را به دقت اندازه گيري مي كند. اين روش تحت تأثير مواد غير رسانا مانند بتن، چوب، پلاستيك، آجر،رطوبت و حفره هاي موجود در بتن نيستند.

جمع بندي

همانطور كه گفته شد، شناسايي ميلگرد در بتن مسلح از اهميت بسياري برخوردار است، چرا كه از خطرات و آسيب هاي احتمالي جلوگيري مي كند. اين عمليات به وسيله دستگاه هايي مانند GPR انجام مي شود و دقت بالايي در شناسايي، مكان، عمق و قطر ميلگردها دارد.


source: شناسايي ميلگرد در بتن و اهميت آن

 

آرشيو نظرات (0)

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
 
 

 


معرفي وبلاگ




قيمت به روز انواع محصولات فولادي , خريد و فروش با بهترين نرخ



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

مهر ۱۴۰۰
شهريور ۱۴۰۰
مرداد ۱۴۰۰
تير ۱۴۰۰
خرداد ۱۴۰۰
ارديبهشت ۱۴۰۰


پيوند ها

خريد اپل ايدي به سيب
سئو
ساخت وبلاگ





 



[ ساخت وبلاگ ]