بورس آهن آلات و ميلگرد

بورس آهن آلات و ميلگرد

    سايت فروش ميلگرد آهن ملل اصفهان بعنوان يك مرجع قيمت معتبر در بازار آهن و فولاد ايران شناخته و صفحات رسمي اين شركت كه در مركزآهن ايران، شهر اصفهان واقع شده نيز دنبال كنندگان و اعضاي زيادي دارد. اين سايت روزانه قيمت انواع ميلگرد آجدار و ساده كارخانه هاي مختلف ذوب آهن، انواع ورق آهن، لوله فولادي، شمش آهن، تيرآهن و نبشي، ناوداني و سپري، قوطي پروفيل، محصولات مفتولي را بصورت آنلاين و لحظه اي منتشر و در اختيار فعالين صنعت فولاد و ساختمان سازي قرار مي دهد. پيج اينستاگرام شركت آهن ملل نيز بزرگترين رسانه صنعت فولاد در اين شبكه اجتماعي بوده و روزانه قيمتهاي محصولات فولادي را در قالب جداول گرافيكي منتشر و بروزرساني مي كند. با عضويت در كانال تلگرام اين مجموعه نيز مي توانيد به صورت لحظه اي و همسان با نوسانات بازار آهن، از جديدترين اتفاقات اين بازار مطع شويد.

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۱۸ شهريور ۱۴۰۰
بيلت و بلوم چيست و چه كاربردهايي دارد؟

 

شمش ها قطعاتي مستطيل شكل هستند كه طول هر شاخه آن ها حداكثر 2 متر مي باشد، قالب گيري و شكل ظاهري شمش ها باعث سهولت در حمل و نقل آن هاست. شمش ها معمولا در كارگاه ‌هاي كوچك توليد مي شوند. شمش ها به جز در موارد محدود، كاربرد مستقيم صنعتي ندارند.

شمش ها را بر اساس شكل مقطع و اندازه مي توان به سه نوع تقسيم كرد:

  • بيلت
  • بلوم
  • اسلب

شمش بيلت  

بيلت يا شمشال، طول بيشتري نسبت به شمش دارد و سطحي دايره شكل يا مربعي با عرضي كمتر از 15 سانتي متر و سطح مقطع كوچك ‌تر از 230 سانتي متر مربع دارد. بيلت از طريق ريخته‌ گري مستقيم، اكستروژن و يا از طريق نورد شمش به دست مي‌آيد. از بيلت بيشتر براي توليد ميلگرد و سيم استفاده مي شود.


جهت استعلام لحظه اي قيمت شمش فولادي با كارشناسان فروش سايت آهن ملل در تماس باشيد.


شمش بلوم

شمش بلوم يا شمشه در واقع همان بيلت است ولي با ابعاد بزرگ تر، با عرض بيش از 15 سانتي متر يا به عبارتي سطح مقطع بزرگ ‌تر از 230 سانتي متر مربع است به همين دليل معمولا شمش بلوم و شمش بيلت در يك دسته قرار مي گيرند. عمده مصارف شمش بلوم براي ساخت ريل، سپري، ناوداني، قوطي، تيرآهن و غيره مي باشد.

تفاوت شمش بيلت و بلوم در چيست؟

تفاوت شمش بيلت و بلوم در تعريف آن هاست. بيلت و بلوم هر دو از انواع شمش هاي فولادي هستند و تنها در ابعاد و موارد كاربرد با هم تفاوت دارند.

چه عواملي در تعيين مقاومت شمش بيلت و شمش بلوم تاثير گذار هستند؟ 

در پاسخ بايد گفت استفاده از مواد خام مانند سنگ آهن يا آهن آلات ضايعاتي در مقاومت نهايي انواع شمش فولادي اعم از شمش بيلت و شمش بلوم تاثير گذار است. هم چنين ميزان كربن مورد استفاده در توليد انواع شمش نيز يكي از فاكتور هاي مهم در مقاومت آن ها مي‌ باشد.


source: بيلت و بلوم چيست و چه كاربردهايي دارد؟

 

آرشيو نظرات (0)

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
 
 

 


معرفي وبلاگ




قيمت به روز انواع محصولات فولادي , خريد و فروش با بهترين نرخ



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

مهر ۱۴۰۰
شهريور ۱۴۰۰
مرداد ۱۴۰۰
تير ۱۴۰۰
خرداد ۱۴۰۰
ارديبهشت ۱۴۰۰


پيوند ها

خريد اپل ايدي به سيب
سئو
ساخت وبلاگ





 



[ ساخت وبلاگ ]