پيچ سر مته اي

پيچ سرمته اي براي اتصال ورق هاي گالوانيزه كركره اي كاربرد بالايي دارد.پيچ سرمته اي معمولا با سايز هاي 3 تا 5 سانتي متر در بازار با قيمت نسبتا پايين عرضه مي شود.

 

پيچ سر مته اي چيست ؟

پيچ سر مته اي، پيچ هايي هستند كه در سر پيچ آن ها يك مته قرار دارد كه اين مته روي سر پيچ نقش اصلي و كاربري را در اين پيچ دارد.

امروزه اين نوع پيچ ها پر مصرف ترين نوع پيچ در صنايع مختلف است.

مهره وسيله اي است كه گرد يا چند ضلعي است كه داخل سوراخ آن رزوه شده است. مهره ها يك جسم كمكي  براي پيچ ها هستند. پيچ ها به واسطه ي مهره ها محكم تر در مسير چرخش خود بسته مي شوند.

پيچ و مهره اصطلاحا با حالت نر و ماده درون هم محكم و چفت مي شوند.جنس پيچ و مهره و رزوه ي پيچ و مهره بايد با هم تطابق داشته باشد.

پيچ سرمته اي شباهت زيادي به پيچ هاي خودكار دارند فقط با توانايي اينكه پيچ هاي خودكار توانايي سوراخ كردن اوليه را دارند.

پر كاربرد تربن آنها با عنوان پيچ شيرواني شناخته مي شوند . كه در ساخت سوله و كانكس مورد استفاده قرار مي گيرد.

اين نوع پيچ ها هم آچار خور و هم پيچ گوشتي خور است و به طور معمول يك واشر فلزي و يك واشر پلاستيكي متصل به هم را به همراه دارد.

بهترين پيچ سرمته اي ، پيچ هاي وارداتي از كشور تايوان است. كه در حال حاضر ايران رقابت بالايي با اين كشور در توليد پيچ دارد.

پيچ هاي خودكار سرمته اي به راحتي در چوب و يا جاي مورد نظر فرو مي روند و بسته مي شوند و ديگر نيازي به بستن رولپلاك ندارند و بدون رولپلاك بسته مي شوند .

پيچ هاي سرمته اي خودكار از جنس آهن و استيل توليد مي شوند و در بازار عرضه مي شوند.

 پيچ هاي شيرواني سرمته اي 

پيچ هايي هستند كه كه گل آن ها به دو صورت بكسي يا همان آچار خور و همچنين به صورت پيچ گوشتي خور مي باشد . اين نوع پيچ ها با قطر 14 ميلي متر در بازار عرضه مي شود كه از جنس مفتول پلاستيكي اسو و واشر فلزي دارد.

 


source:پيچ سر مته اي چيست و چه كاربردي دارد و در چه كارخانه اي توليد مي شود؟