گاردريل

گاردريل يك سيستم امنيتي است به عنوان يك مانع در برابر سقوط و ضربه ميباشد و باعث كاهش خطرات ميشود.

اين موانع از تيرهاي فولادي گالوانيزه ساخته شده اند. پوشش فولاد گالوانيزه به كار برده شده در اين موانع روي است كه از خوردگي آن ها در مقابل ضربه ها جلوگيري ميكند.

 

موارد كاربردي گاردريل چيست؟

گاردريل ها در جاهايي مانند مزارع، پارك اتومبيل ها، كنار جاده ها ، مناطق مسكوني و غيره مورد استفاده قرار ميگيرند. اين موانع به گونه اي ساخته شده است كه در برابر هر گونه آسيبي در امان است.

محل پارك اتومبيل ها

اين مانع مي تواند يك معبر مناسب و يكپارچه براي راهپيمايي عابران باشد و از بازگشت وسايل نقليه و اتومبيل ها به محل عابر پياده جلوگيري بعمل مي آورد. در پاركينگ هاي چند طبقه نيز از آن مي توان براي محافظت از رمپ ها و ديگر عناصر ساختاري استفاده نمود كه از ضربه هاي وارده جلوگيري بعمل آورد.

محل بارگيري

بنادر بارگيري و يا محل بارگيري در كارخانجات و انبارهاي لجستيكي مي توانند در معرض خطرات زيادي قرار بگيرند. در اين اماكن وسايل نقيله بسيار بزرگ مدام به جلو و عقب حركت مي كنند كه براي عابران پياده و ساختمان ها خطرات زيادي را مي توانند ايجاد كنند.

 

با قرار دادن گاردريل ها در اطراف منطقه وايجاد محل عبور و مرور بي خطر براي پياده ها وقرار دادن رانندگان ماهر در مناطق بافر، كه در صورت احتمال خطر،آسيب وارده را فقط به مانع تحميل كند و به ساختمان و يا كارمندها آسيب نرساند، احتمال آسيب هاي ناشي از حوادث را مي توان به كمترين حد ممكن رساند.

انبارها

در قفسه بندي انبار ها از گاردريل براي جلوگيري از ضربات ناشي از وسايل نقليه و ليفتراك ها و كاميون ها استفاده مي شود كه بتوان با خيال راحت بار را در انبار بدون وارد شدن هر آسيبي نگه داري كرد.

اتصالات گاردريل به چه صورت است؟

براي اتصال سپري ها از دو نوع پيچ و مهره ي مدل M 16* 25 به تعداد 8 عدد و مدل M 10*50 است كه به تعداد يك عدد در ساختن گاردريل استفاده ميكنند.

مشخصات ظاهري گاردريل چگونه است؟

گاردريل متشكل از سپري، پايه و فاصله انداز است كه طول سپري هاي استفاده شده در گاردريل 417 سانتي متر است.

 


source:مشخصات فني گاردريل و موارد استفاده از آن