بورس آهن آلات و ميلگرد

بورس آهن آلات و ميلگرد

    سايت فروش ميلگرد آهن ملل اصفهان بعنوان يك مرجع قيمت معتبر در بازار آهن و فولاد ايران شناخته و صفحات رسمي اين شركت كه در مركزآهن ايران، شهر اصفهان واقع شده نيز دنبال كنندگان و اعضاي زيادي دارد. اين سايت روزانه قيمت انواع ميلگرد آجدار و ساده كارخانه هاي مختلف ذوب آهن، انواع ورق آهن، لوله فولادي، شمش آهن، تيرآهن و نبشي، ناوداني و سپري، قوطي پروفيل، محصولات مفتولي را بصورت آنلاين و لحظه اي منتشر و در اختيار فعالين صنعت فولاد و ساختمان سازي قرار مي دهد. پيج اينستاگرام شركت آهن ملل نيز بزرگترين رسانه صنعت فولاد در اين شبكه اجتماعي بوده و روزانه قيمتهاي محصولات فولادي را در قالب جداول گرافيكي منتشر و بروزرساني مي كند. با عضويت در كانال تلگرام اين مجموعه نيز مي توانيد به صورت لحظه اي و همسان با نوسانات بازار آهن، از جديدترين اتفاقات اين بازار مطع شويد.

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۱۲ بهمن ۱۳۹۹
استقامت اسكلت ساختمان در مقابل آتش سوزي

اگرچه فولادها ساختماني غير قابل اشتغال است اما استحكام فولاد ساختماني با افزايش درجه حرارت آتش سوزي هنگامي كه بقيه ي مواد ميسوزد به شدت كم ميشود.

تاكنون آتش سوزي‌هاي بزرگي در ساختمان‌هاي خالي در سطح كره ي زمين اتفاق افتاده است كه منجر به سوخته شدن مصالح ساختماني شده و با خسارات جبران ناپذيري مواجه شده است.

 

فولاد هادي استفاده شده در ساختمان سازي وجود دارد كه قادر به انتقال حرارت بالا به طبقه هاي ديگر است. استحكام فولاد(مخصوصا فولادهاي كربن بالا) به مقدار كمي با افزايش دما از درجه حرارت 300 بالا ميرود.

بعد از آن استحكام فولاد از 400 درجه ي سانتيگراد تا 550 درجه سانتي گراد به شكل ويرانگري كم ميشود و در 650 درجه سانتيگراد تقريبا هيچ استحكامي براي فولاد باقي نميماند.

مقاوم نمودن اسكلت فولادي

براي افزايش استفامت فولاد ميتوانيد از مواد حفاظت كننده مانند بتن، مواد معدني، رنگهاي خاص و غيره استفاده كرد.

 ضخامت و نوع حفاظت به حريق فولاد بستگي به نوع سازه و ميزان حفاظت مورد نياز و جنبه اقتصادي دارد.

درگذشته از بتن براي حفاظت در برابر حريق استفاده ميشد، اگرچه بتن ماده ي عايق بسيار خوبي نيست، ولي اگر به ضخامت 4 تا 5 سانتيمتر به كار برود نتيجه‌ي مطلوبي خواهد داشت.علاوه بر آن آب موجود در بتن كه حداقل بيت 16 تا 20 درصد است خاصيت حفاظت آن در برابر حريق بشدت مطلوب مينمايد.

زيرا كه جوشاندن آن بتن و خارج نمودن آن به حرارت بالايي نياز دارد.

البته در حريق‌هاي بالا خارج شدن آن از بتن باعث ميشود تا بتن دچار ترك خوردگي يا ريختن شود.

اگرچه بتن يك ماده ساختماني است و يك حفاظت در برابر حريق است، ولي اجراي پوشش بتني براي سازه هاي فولادي، گران است و به صرفه نيست و از نظر وزن هم سنگين است.

پس در بيشتر سازه هاي فولادي پاشيدن مواد عايق كننده ارجعيت بالاي دارد.

پوشش ضد حريق سازه هاي فولادي

مواد پاشيدني معمولا از نوع مواد اليافي و سيماني است.

مواد اليافي كه قبلا به كار ميرفت از نوع آزبست بود، امروزه چون اين ماده از نظر سلامتي ايراد دارد پس در نتيجه در عمران و ساخت و ساز رد شده و از مواد اليافي ديگر جايگزين استفاده ميشود.

مواد عايق كننده سيماني معمولا از گچ، پرليت و برخي مواد ديگر تشكيل ميشود. بعضي اوقات ميتوانيد از گچ كاري سقف معلق استفاده كرد و شبكه اي با نيمرخ هاي سبك ايجاد كرد و سقف مورد نظر را با پلاستر متناسب روي آن سوار نمود.

هزينه ضد حريق كردن سازه فولادي زياد است و اقتصادي بودن آن را در برابر بقيه ي مصالح موجود در بازار موجب نارضايتي مصرف كنندگان شده است.

به همين دليل تحقيقات زيادي روي مواد ضد حريق سازه هاي فولادي صورت ميگيرد. در زمره ي اهداف مورد نظر پوشش قطعات فولادي با مواد رنگي عايق و ضد حريق است.

به نحوي كه در حرارت هاي بالا اين پوشش از قطعه جدا شده و متورم شده و ناحيه اي حفاظت شده در اطراف عضو ايجاد كند.

روش‌ها و فن‌هاي ديگري كه ميتوانيم استفاده كنيم اين است كه قطعات بيروني ساختمان را با مواد و جريان خنك كننده در درون سازه ها استفاده كنيم تا ساختمان در برابر حريق و گرما تا حدودي در امان بماند.

اين قطعات خنك كننده بايد از نيمرخ لوله اي يا قوطي مانند باشد. واضح و بديهي است كه در آينده از تكنيك‌هاي جديد و پيشرفته اي براي جلوگيري از حريق استفاده ميشود.

مقررات مقاوم سازي ساختمان در برابر حريق

  • اسكلت ساختمان فولادي 4 طبقه مسكوني نيازي به مقاوم سازي ساختمان در برابر آتش سوزي ندارد.
  • اسكلت ساختمان فولادي 5 طبقه مسكوني نيازي به مقاوم سازي ساختمان در برابر آتش سوزي ندارد به شرط آنكه از سيستم بارنده استفاده كنند.
  • يك ساختمان فولادي 5 تا 11 طبقه مسكوني بايد براي آتش سوزي دو ساعته مشمول حفاظت ساختمان در برابر آتش سوزي است.
  • براي ساختمان هاي فولادي بيش از 12 طبقه مسكوني بايد از پوشش ضد حريق استفاده شود. بدون در نظر گرفتن داشتن سيستم بارنده
  • اگر در يك تصرف تجمعي بيش از ۳۰۰ و كمتر از ۱۰۰۰ نفر از سازه فولادي استفاده شده باشد، با يك پوشش ضد حريق دو ساعته مي توان تا ۷ طبقه سازه را مقاوم سازي در برابر آتش سوزي نمود. اگر از سيستم بارنده استفاده شده باشد، با پوشش ضد حريق دو ساعته مي توان تا ۱۲ طبقه حفاظت از سازه ها در برابر حريق را محقق شده فرض نمود.
  • اگر در يك جمع بيش از ۱۰۰۰ نفر از ساختمان فولادي استفاده كنند، و از يك سيستم بارنده استفاده شده باشد و نيز حفاظت از سازه ها در برابر حريق دو ساعته صورت پذيرفته باشد، آنگاه تا ۱۲ طبقه مي توان سازه را ايمن اسفاده كرد. براي بيش از ۱۲ طبقه بايد از حريق سه ساعته بهره گرفت.
  • اگر در يك تجمع بيش از ۳۰۰ و كمتر از ۱۰۰۰ نفر از ساختمان فولادي استفاده كنند، فقط در هنگامي كه سازه يك طبقه باشد بايد از مقاوم سازي سازه فلزي در مقابل آتش سوزي صرف نظر كرد.

 


source: استقامت اسكلت ساختمان در مقابل آتش سوزي

 

آرشيو نظرات (0)

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
 
 

 


معرفي وبلاگ




قيمت به روز انواع محصولات فولادي , خريد و فروش با بهترين نرخ



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

مهر ۱۴۰۰
شهريور ۱۴۰۰
مرداد ۱۴۰۰
تير ۱۴۰۰
خرداد ۱۴۰۰
ارديبهشت ۱۴۰۰


پيوند ها

خريد اپل ايدي به سيب
سئو
ساخت وبلاگ





 



[ ساخت وبلاگ ]