بورس آهن آلات و ميلگرد

بورس آهن آلات و ميلگرد

    سايت فروش ميلگرد آهن ملل اصفهان بعنوان يك مرجع قيمت معتبر در بازار آهن و فولاد ايران شناخته و صفحات رسمي اين شركت كه در مركزآهن ايران، شهر اصفهان واقع شده نيز دنبال كنندگان و اعضاي زيادي دارد. اين سايت روزانه قيمت انواع ميلگرد آجدار و ساده كارخانه هاي مختلف ذوب آهن، انواع ورق آهن، لوله فولادي، شمش آهن، تيرآهن و نبشي، ناوداني و سپري، قوطي پروفيل، محصولات مفتولي را بصورت آنلاين و لحظه اي منتشر و در اختيار فعالين صنعت فولاد و ساختمان سازي قرار مي دهد. پيج اينستاگرام شركت آهن ملل نيز بزرگترين رسانه صنعت فولاد در اين شبكه اجتماعي بوده و روزانه قيمتهاي محصولات فولادي را در قالب جداول گرافيكي منتشر و بروزرساني مي كند. با عضويت در كانال تلگرام اين مجموعه نيز مي توانيد به صورت لحظه اي و همسان با نوسانات بازار آهن، از جديدترين اتفاقات اين بازار مطع شويد.

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۱۲ بهمن ۱۳۹۹
انواع لوله و پروفيل و فرايند توليد آنها

دراين مقاله ما قصد داريم شما را با لوله و پروفيل و تفاوت هاي بين اين دو محصول آشنا كنيم. اين محصول پر كاربرد در صنايع مختلف  مورد استفاده قرار گرفته ميشود.

تعريف لوله و پروفيل

به يك استوانه‎‌ي توخالي بلند دايره‌اي شكل لوله ميگويند. و پروفيل از لحاظ لغوي به معني ثابت بودن مقطع است.

لوله و پروفيل

انواع لوله و پروفيل

 انواع لوله

لوله هاي درزجوش (لوله‌هاي درزدار):

اين نوع لوله از نظر ابعاد و نحوه توليد و جنس و مصارف كاربردي به سه دسته‌ي لوله‌هاي صنعتي، لوله سياه آب و لوله حفاري تقسيم ميشود.

 

 

لوله هاي بدون درز(لوله هاي مانيسمان):

به لوله‌هاي فولادي گفته ميشود كه هيچ جوشي در آن مورد استفاده قرار نميگيرد. اين نوع لوله ها از ابتدا به شكل بدون درز و به سايز‌هاي مختلف توليد

 

لوله هاي گازي(روكاريا گازي و توكاريا API):

لوله گازي به لوله‌اي از جنس فولاد يا پلي اتيلن گفته مي‌شود كه براي انتقال گاز از پالايشگاه تا ايستگاه افت فشار گاز در ورودي شهرها جهت توزيع كاربرد دارد. لوله گاز در نيروگاه‌ها، صنايع پتروشيمي، ساختمان‌ها، پالايشگاه‌ها و سوله‌هاي صنعتي استفاده ميشود. همچنين در لوله كشي سيستم هواي فشرده نيز از اين لوله‌ها استفاده مي‌شود. در بخش توزيع، خطوط لوله گاز به دو دسته لوله تغذيه و لوله شبكه توزيع تقسيم مي‌شوند. لوله تغذيه گاز را از ايستگاه‌هاي تقليل فشار به داخل شهرها انتقال مي‌دهد. سپس شبكه توزيع، گاز طبيعي را در خطوط لوله شهري، توزيع مي‌كند. 

مجموعه آهن ملل مناسب ترين قيمت لوله كارخانه ها و برند هاي مختلف را به مشتريان ارائه مي كند.

انواع پروفيل

پروفيل باز:

اين پروفيل‌ها شامل تيرآهن، ميلگرد، ناوداني، تسمه، هاش و موارد ديگر ميشود.

پروفيل بسته:

اين پروفيل‌ها شامل قوطي , لوله , پروفيل درب و پنجره , پروفيل هاي كركره برقي , پروفيل هاي پي وي سي و موارد ديگر ميشود.

انواع پروفيل

قسمت بزرگي از پروفيل ها براي ساختن درب و پنجره‌هاي آهني استفاده ميشود كه از لحاظ مشخصات و اندازه از شماره‌ي 1 تا 7 تقسيم بندي ميشود.

پروفيل‌هاي مربع و مستطيل، مانند نرده‌هاي فلزي در نرده‌هاي فلزي، كنار راه‌پله‌ها، نرده كشي‌هاي اطراف خانه و زمين‌هاي محصور شده وغيره استفاده ميشود.

پروفيل‌هاي قوطي مربع و مربع مستطيل در صنايع خودروسازي مورد استفاده قرار ميگيرد.

پروفيل‌هاي قوطي مربع براي ساخت پايه ميز و صندلي استفاده ميشود.

پروفيل  Z  براي پوشش سقف سوله ها مورد استفاده ميشود و به صورت Z توليد ميشود.

مجموعه آهن ملل مناسب ترين قيمت پروفيل Z كارخانه ها و برند هاي مختلف را به مشتريان ارائه مي كند.

پروفيل‌هاي نبشي و ناوداني به روش نورد سرد توليد ميشود پروفيل‌هاي نبشي براي ساختن چهارچوب در  و انواع قالب هاي فلزي در ماشين آلات استفاده ميشود.

ناوداني‌هاي كوچك در مكان‌هايي مانند در كركره اي مغازه ها مورد استفاده قرار ميگيرد.

روش توليد لوله و پروفيل فولادي

كارخانه‌هايي كه لوله و پروفيل توليد ميكنند از روش نورد سرد استفاده ميشود و ورق‌هاي فولادي(كلاف) را به محصولات نهايي به شكل و اندازه‌هاي مختلف (پروفيل‌هاي باز و بسته)تبديل ميكنند. اين پروسه شامل مراحلي ميباشد و به طور مختصر در مورد آن توضيح ميدهيم.

مواد اوليه:

مواد اوليه‌ي استفاده شده‌ي اكثر كارخانه‌ها از كشور‌هاي اروپايي و ژاپن و بعد از آن از فولاد مباركه تامين ميشود. مقدار بيشتر آن از فولاد مباركه اصفهان تهيه ميشود. ورق استفاده شده براي تولد محصولات بايد از تركيبات شيميايي خاصي استفاده شود تا در زمان توليد و در هنگام مصرف براي توليد كننده و مصرف كننده مشكل ساز نشود. ورق فولادي بعد از ورود به كارخانه سنجيده ميشود و با توجه به مشخصات ابعادي و موارد استفاده در قسمت‌هاي مختلف انباررفته و وارد فرايند توليد ميشود.

برش كلاف به نوار:

كلاف‌ها در دستگاه‌هاي برش به عرض مشخص بريده ميشود. اين دستگاه‌ها اتوماتيك و برخي نيمه اتوماتيك هستند. يك دستگاه برش عموما قسمت‌هاي مختلفي ازجمله ذخيره كلاف، ميز حمل كننده، ضربه گير، كلاف گير، و سيستم بازكننده طوقه‌هاي كلاف، سيستم كنترل كننده كناره براي بهتر تنظيم شدن، صاف كننده ورق، گيوتين و قرقره هاي هدايت ورق، غلتك هاي تغذيه ورق، قسمت اصلي برش، غلتك هاي جداكننده نوارهاي بريده شده، نگاه دارندۀ نوارها و نهايتاً نوار جمع كن مي‌باشد.

توليد لوله و پروفيل:

قوطي و پروفيل به دو صورت مستقيم و غير مستقيم توليد ميشود. معمولاً پروفيل باز با روش مستقيم توليد ميشود.

 دستگاه هاي توليدكننده‌ي لوله و پروفيل معمولا داراي قسمت‌هاي تغذيه نوار، گيوتين، قسمت جوش سر و ته نوار، انباره، فرمينگ ، قسمت جوش دو لبۀپروفيل، براده برداري، سردكن،دشتاب دهنده و ميز تخليه است.


source: انواع لوله و پروفيل و فرايند توليد آنها

 

آرشيو نظرات (0)

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
 
 

 


معرفي وبلاگ




قيمت به روز انواع محصولات فولادي , خريد و فروش با بهترين نرخ



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

مهر ۱۴۰۰
شهريور ۱۴۰۰
مرداد ۱۴۰۰
تير ۱۴۰۰
خرداد ۱۴۰۰
ارديبهشت ۱۴۰۰


پيوند ها

خريد اپل ايدي به سيب
سئو
ساخت وبلاگ





 



[ ساخت وبلاگ ]