بورس آهن آلات و ميلگرد

بورس آهن آلات و ميلگرد

    سايت فروش ميلگرد آهن ملل اصفهان بعنوان يك مرجع قيمت معتبر در بازار آهن و فولاد ايران شناخته و صفحات رسمي اين شركت كه در مركزآهن ايران، شهر اصفهان واقع شده نيز دنبال كنندگان و اعضاي زيادي دارد. اين سايت روزانه قيمت انواع ميلگرد آجدار و ساده كارخانه هاي مختلف ذوب آهن، انواع ورق آهن، لوله فولادي، شمش آهن، تيرآهن و نبشي، ناوداني و سپري، قوطي پروفيل، محصولات مفتولي را بصورت آنلاين و لحظه اي منتشر و در اختيار فعالين صنعت فولاد و ساختمان سازي قرار مي دهد. پيج اينستاگرام شركت آهن ملل نيز بزرگترين رسانه صنعت فولاد در اين شبكه اجتماعي بوده و روزانه قيمتهاي محصولات فولادي را در قالب جداول گرافيكي منتشر و بروزرساني مي كند. با عضويت در كانال تلگرام اين مجموعه نيز مي توانيد به صورت لحظه اي و همسان با نوسانات بازار آهن، از جديدترين اتفاقات اين بازار مطع شويد.

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۱۶ شهريور ۱۴۰۰
فولاد ابزاري چيست؟ خصوصيات و كاربردهاي آن

 

 امروزه فولادهاي ابزار در صنايع مختلف و نيز در زندگي روزمره افراد، نقش اساسي دارند. زيرا فولاد از ويژگي هاي سختي و مقاومتي مناسبي برخوردار است.

لازم به ذكر است كه اين سختي، وابسته به آلياژ به كار رفته در فولاد مي باشد و مي توان با انجام عملياتي اين مقاومت را افزايش داد. در ادامه انواع فولاد ابزاري، عمليات و كاربردهاي آن ها پرداخته شده است. تا آخر مقاله با آهن ملل همراه باشيد.

فولاد ابزاري چيست؟

فولاد ابزار نوعي فولاد آلياژي كربن است كه براي ساخت محصولاتي مانند ابزارهاي دستي يا قالب هاي ماشين مناسب است. سختي، مقاومت در برابر سايش و توانايي حفظ شكل در دماهاي بالا از ويژگي هاي كليدي اين ماده است.

انواع فولادهاي ابزار

انواع مختلف فولاد ابزار عبارت است از:

  • فولادهاي ابزار سرد كار
  • فولادهاي ابزار گرم كار
  • فولادهاي ابزار سخت شونده با آب
  • فولادهاي ابزار مقاوم در برابر ضربه
  • فولادهاي ابزار تندبر
  • فولادهاي ابزار كم آلياژ
  • فولادهاي ابزار قالب

در ادامه به شرح هريك از اين دسته ها مي پردازيم:

 فولاد ابزار سردكاري

عمليات سردكاري فولاد ابزار شامل سه دسته به صورت زير است:

  • فولاد ابزار سخت شونده در هوا (A)
  • فولاد ابزار سخت شدن روغن (O)
  • فولاد ابزار پركروم و پركربن (D)

هر يك از اين موارد به صورت مختصر شرح داده ايم:

الف) فولاد ابزار سخت شونده در هوا ( درجه A )

فولاد ابزار درجه A  به علت كروم بالايي كه دارند، در عمليات حرارتي و ماشينكاري، مقاومت بالاتري از خود نشان مي دهند. علاوه بر اين، آن ها دوام بالايي در برابر سايش و چقرمگي دارند.


قيمت آهن آلات به صورت روزانه در سايت آهن ملل به روز رساني مي شود. 


كاربردهاي فولاد ابزار سخت شونده در هوا عبارت است از:

  • ابزار كله زني
  • دريچه بندي
  • قالب هاي سكه زني

ب) فولاد ابزار سخت شونده در روغن ( گروه O )

اين فولاد از مقاومت خوبي در برابر سايش و چقرمگي برخوردار است و براي ساخت طيف وسيعي از محصولات مناسب مي باشد.

كاربردهاي فولاد ابزار سخت شونده در روغن عبارت است:

  • ساخت حديده
  • دستگاه هاي برش زني
  • قالب ريزي سرد

ج) فولاد ابزار پركروم و پركربن (D)

اين گروه در برابر عمليات ماشينكاري و سخت كاري، تغييراتي از خود نشان نمي دهند. علاوه بر اين، مانند ديگر عمليات سختكاري، از دوام خوبي در برابر خوردگي و اكسيداسيون برخوردار است.

كاربردهاي گروه D عبارت است از:

  • دستگاه برش زني كاغذ
  • قالب زني سرد كاري مثل قالي هاي سكه زني
  • ابزار برجسته سازي، حديده كاري سرد

 فولاد ابزار گرم كار، حاوي كروم (H)

اين گروه H براي قرار گرفتن طولاني مدت در معرض دماي بالا قدرت و سختي زيادي دارد و ويژگي هاي خود را هنگام كار در دماهاي بالا براي مدت طولاني حفظ مي كنند. اين امر با داشتن مقدار كربن كم ، اما محتواي زياد ساير عناصر آلياژي به دست مي آيد.

از كاربردهاي اين گروه مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • قالب ريزي داغ
  • ابزار برشي داغ
  • ابزار ريخته گري
  • اكستروژن داغ

فولاد ابزار سخت شونده در آب (درجه W)

اين گروه شامل فولادهاي با كربن و سختي بالا است و به علت هزينه پايين، بيشترين استفاده را در بين فولادهاي ابزار داشته باشد.

كاربردهاي فولاد سخت شونده در آب عبارت است از:

  • كارد و چنگال
  • برش و چاقو
  • برجسته كاري
  • مته ها

 

فولاد ابزار مقاوم در برابر ضربه و شوك (s)

فولاد ضد شوك و ضربه، بر خلاف ديگر گروه هاي سختكاري، از ميزان كربن كمتري برخودار است كه موجب مقاومت پايين در برابر سايش مي شود. اما به علت چقرمگي زياد در برابر ضربه دوام بالايي دارد.

فولاد ابزار تندبر (ابزار خشكه هوايي)

اين فولاد داراي عناصر آلياژي نظير تنگستن و واناديوم هستند كه وجود اين عناصر باعث شده كه فولاد تندبر در مقايسه با فولادهاي كربني مقاومت خوبي در برابر سايش داشته باشند.

فولاد خشكه هوايي در مقايسه با ابزارهاي قديمي بيشتر مورد استفاده قرار مي‌گيرد چرا كه فولادهاي اين گروه، بدون از دست دادن فرم يا سختي، مي‌توانند دوام خوبي در دماي بالاتر داشته باشند. ابزار تندبر به علت كروم و كربن بالا شباهت زيادي به فولاد ابزار سردكار گروه D و Wدارد.

فولاد ابزار قالب

اين ابزار به علت پايين بودن ميزان كربن، در برابر سايش مقاومت كمي دارند اما با انجام عمليات حرارتي، نيكل و كروم اين مقاومت را افزايش مي دهند. اين ابزار براي ساخت قالب هاي فشاري، قالب هاي تزريقي و غيره مناسب هستند.

فولاد ابزار كم آلياژ (كربني)

وجود عنصر كربن در فولاد ابزار كم آلياژ نقش اساسي در كاربردهاي آن دارد. هرچه قدر مقدار كربن بيشتر باشد سختي فولاد نيز افزايش مي يابد و هر كدام كاربردهاي متفاوتي دارند. لازم به ذكر است  اين فولاد، تا دماي 1000 درجه سانتي گراد را تحمل مي كند.

جمع بندي

فولاد ابزاري از آلياژهايي از جمله كربن تشكيل شده است. اين فولادها داراي سختي نسبتا بالايي در برابر تغيير شكل چقرمگي زياد در برابر ترك خوردگي، مقاومت در برابر سايش و غيره هستند. همانطور كه در اين مطلب گفته شد، فولاد ابزاري انواع مختلفي با كاربردهاي متفاوتي دارد كه به طور فراوان در زندگي روزمره و صنايع استفاده مي شود.


source: فولاد ابزاري چيست؟ خصوصيات و كاربردهاي آن 

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۱۴ شهريور ۱۴۰۰
شناسايي ميلگرد در بتن و اهميت آن

 

همانطور كه مي دانيد امروزه در سازه هاي بتني ميلگردهاي متنوعي به كار مي روند. گاهي لازم است در قسمتي از سازه، عمليات برش كاري و حفاري انجام شود. بسياري از پيمانكاران براي صرفه جويي در وقت، از اسكن كامل بتن، قبل از عمليات غافل مي شوند.

با اين حال، اين كار مي تواند عواقب خطرناك و هزينه بري به همراه داشته باشد. به همين منظور، با استفاده از دستگاه هايي آرماتورهاي به كار برده شده در بتن را تشخيص مي دهند.

براي اطلاع بيشتر در مورد اهميت اين موضوع و شناخت دستگاه هاي موجود كه در جهت شناسايي ميلگرد در بتن استفاده مي شوند، تا آخر با آهن ملل همراه باشيد.

اهميت شناسايي آرماتور در بتن

مكان دقيق و شناسايي ميلگردهاي تعبيه شده، گامي اوليه در ارزيابي سازه ها يا روسازي هاي بتني مسلح است. به همين ترتيب، اگر حفاري و برش براي نصب تاسيسات و نمونه گيري، جهت تعيين مقاومت بتن مورد نياز است، اطلاع از مكان آرماتورها از آسيب به يكپارچگي سازه جلوگيري مي كند.

شايع ترين پيامد برخورد ميلگرد در حين برش و حفاري آسيب به تجهيزات است. اين اتفاق بسيار هزينه بر است. همچنين با توجه به سرعت تجهيزات، حتي كوچكترين اشتباه مي تواند فلز داغ را به هر جهت پرتاب كند و منجر به آسيب احتمالي شود.


قيمت روز ميلگرد اصفهان را در سايت آهن ملل اصفهان به صورت لحظه اي مشاهده نماييد.


روش تشخيص ميلگرد در بتن (اسكن ميلگرد در بتن)

پيش از اين، روش اصلي اسكنر بتن، استفاده از اشعه ايكس بود . اما اين دستگاه ها بسيار دست و پا گير هستند و كاربردهاي آن ها محدود است.

در حال حاضر، اكثر پيمانكاران از GPR استفاده مي كنند. اين روش سريع و كارآمد است و مي تواند ميلگرد را به دقت تشخيص داده و نقشه برداري كند. در ادامه به شرح مختصر هر يك از دستگاه هاي موجود اشاره خواهيم كرد.

 

دستگاه GPR

دستگاه GPR، با استفاده از امواج راديويي، به طور دقيق ميلگردهاي قرار گرفته تا 2 فوت (610 ميلي متر) زير سطح را اندازه مي گيرد. همچنين نماي كاملي از حفره ها، محفظه ها، لايه لايه شدن و غيره را مشخص مي كند.

ميلگرد ياب (Rebar Detector)

اين دستگاه به كاربر اجازه مي دهد تا موقعيت ميلگرد را در زير سطح بتن تا حداكثر عمق 180 ميلي متر مشاهده كند. همچنين مي تواند قطر ميلگرد مشخص شده را تخمين بزند. با اين روش، مكان يابي، به يك فرآيند ساده و كارآمد تبديل مي شود.

آرماتورياب از فناوري مشابهي استفاده مي كند، اما نسبت به ديگر دستگاه ها، مقرون به صرفه تر، جمع و جورتر و ساده تر است.

Cover Meters

استفاده از اين دستگاه مانند ديگر محصولات، روشي غير مخرب براي تشخيص انواع استاندارد ميلگرد است. اين دستگاه، مكان، قطر و عمق آرماتورها را به دقت اندازه گيري مي كند. اين روش تحت تأثير مواد غير رسانا مانند بتن، چوب، پلاستيك، آجر،رطوبت و حفره هاي موجود در بتن نيستند.

جمع بندي

همانطور كه گفته شد، شناسايي ميلگرد در بتن مسلح از اهميت بسياري برخوردار است، چرا كه از خطرات و آسيب هاي احتمالي جلوگيري مي كند. اين عمليات به وسيله دستگاه هايي مانند GPR انجام مي شود و دقت بالايي در شناسايي، مكان، عمق و قطر ميلگردها دارد.


source: شناسايي ميلگرد در بتن و اهميت آن

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۱۱ شهريور ۱۴۰۰
بتن اليافي چيست؟ انواع الياف، كاربردها و مزاياي آن

 

امروزه مواد زيادي موجود هستند كه جايگزين ميلگرد فولادي شده اند و داراي خواص مكانيكي عالي هستند. بتن اليافي با مشكلات بتن مسلح مانند خوردگي روبرو نمي شود. اليافي كه در بتن استفاده مي شوند، داراي انواع مختلفي هستند كه هر كدام از ويژگي هاي منحصر به فردي برخوردارند.

در ادامه به معرفي، ويژگي ها و كاربردهاي آن پرداخته شده است. تا آخر مقاله با آهن ملل همراه باشيد.

بتن اليافي چيست؟

الياف يك مواد ايده آل براي استفاده در بتن و ملات ها هستند. الياف بتن باعث كاهش انقباض ترك و افزايش مقاومت در برابر آتش مي شود. از ديگر مزاياي آن كاهش يا حذف فولاد تقويت كننده و افزايش دوام بتن مي باشد.

امروزه كاربردهاي بتن اليافي گسترش يافته و مواد الياف جديد به طور فزاينده اي قادر به جايگزيني الياف سنتي مانند فولاد و شيشه هستند.

انواع مختلف الياف به كار برده شده در بتن

چهار طبقه بندي براي بتن اليافي عبارت است از:

نوع I - بتن تقويت شده با الياف فولادي يا شاتكريت (ASTM A820)

نوع II - بتن تقويت شده با الياف شيشه يا شاتكريت (ASTM C1666)

نوع III - بتن تقويت شده با الياف مصنوعي يا شاتكريت (ASTM D7508)

نوع IV - بتن مسلح با الياف طبيعي يا شاتكريت (ASTM D7357)

الياف فولادي

الياف فولادي، تقويت كننده فلزي است. مقدار مشخصي از الياف فولادي در بتن مي تواند، تغييرات كيفي در ويژگي فيزيكي بتن ايجاد كند. از جمله: مقاومت در برابر ترك خوردگي، ضربه، خستگي و خم شدن، استحكام، دوام و موارد ديگر را بسيار افزايش دهد. SFRC براي بهبود رفتار در بلند مدت، افزايش استحكام و مقاومت در سازه هايي مانند كفپوش، پيش ساخته، پل ها، تونل، روسازي سنگين و معدن استفاده مي شود.


قيمت لحظه اي ميلگرد را در سايت آهن ملل مشاهده نماييد.


بتن مسلح با الياف شيشه

بتن الياف شيشه، از الياف شيشه اي بسيار ظريف تشكيل شده است. الياف شيشه داراي خواص مكانيكي تقريبا مشابه با كربن و پليمرها دارد. اگرچه به اندازه فيبر كربن سفت نيست، اما هنگام استفاده در كامپوزيت ها بسيار ارزان تر و شكننده تر است.

الياف مصنوعي

اين الياف به دو دسته ميكرو و ماكرو دسته بندي مي شوند. كه به صورت مختصر تشريح شده است:

الياف ميكرو مصنوعي

ميكرو الياف داراي قطري كمتر از 0.3 ميلي متر هستند. ميكرو الياف فيبريلاسيون هم ناميده مي شود. از ويژگي اين الياف، مي توان به كنترل و محافظت در برابر ضربه و جلوگيري از آسيب مواد منفجره در حين آتش سوزي اشاره كرد.

الياف مصنوعي ماكرو

الياف مصنوعي ماكرو، تركيبي از پليمرهاست. در ابتدا، آن ها به عنوان يك جايگزين بالقوه براي الياف فولادي در بتن شناخته شدند، اما تحقيقات و توسعه روزافزون نشان مي دهد كه آن ها در طراحي و ساخت اسلب ها هم مناسب هستند.

همچنين از آن ها در سازه هاي دريايي و ساحلي استفاده مي شود چرا كه از مشكلات رنگ آميزي و ريزش ناشي از خوردگي فولاد محفوظ است.

الياف پلي پروپيلن به گروه پلي الفين ها تعلق دارد و تا حدي كريستالي و غير قطبي است. خواص اين الياف مشابه پلي اتيلن است، اما در برابر حرارت، اسيدها، قلياها و حلال هاي آلي بسيار سخت تر و مقاوم تر است.

الياف طبيعي

الياف طبيعي را مي توان مستقيما از منبع حيواني، گياهي يا معدني تهيه كرد. طبيعت سرشار از مواد فيبري، به ويژه انواع سلولزي مانند پنبه، چو، غلات و كاه است.

استفاده از الياف طبيعي در ساخت بتن توصيه مي شود، زيرا چندين نوع از اين الياف موجود و فراوان است. ايده استفاده از چنين اليافي براي افزايش استحكام و دوام مواد شكننده چيز جديدي نيست. به عنوان مثال، كاه و موي اسب براي ساخت آجر و گچ استفاده مي شود. الياف طبيعي براي تقويت بتن مناسب و در كشورهاي در حال توسعه به راحتي در دسترس هستند. همانطور كه گفته شد، الياف سلولز نوعي از الياف طبيعي است كه در زير توضيح داده شده است:

جمع بندي

بتن اليافي نوعي نوآوري جديدي در صنعت ساختمان است كه براي تقويت بتن، بجاي استفاده از ميلگردهاي فولادي از الياف گوناگوني استفاده مي كنند. همانطور كه گفته شد، اين الياف ويژگي هاي منحصر به فردي را به بتن مي بخشد، اما از هزينه بالاتري نسبت به بتن معمولي برخوردار است. با شناخت بيشتر بتن اليافي مي توان اميد داشت كه در صنعت ساختمان رشد سريعي داشته باشد.


SOURCE: بتن اليافي چيست؟ انواع الياف، كاربردها و مزاياي آن

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۲۳ مرداد ۱۴۰۰
مزاياي استفاده از ورق آجدار در صنعت

 

ورق آهن آجدار، داراي برجستگي هايي با اشكال مختلف است. براي كاهش اصطكاك اين برجستگي ها قرار داده شده است. 

اين نوع ورق به دليل حفره هايي كه در سطح دارد، مصرف زيادي در صنعت دارد. ورق آجدار اكثرا در سطوح شيب دار و نزديك پرتگاه جهت ليز خودن افراد و يا اشيا استفاده مي شود.

انواع ورق آجدار

ورق آجدار در جنس هاي آهني، استيل، گالوانيزه و آلومينيم در بازار موجود مي باشد. اين نوع ورق در صنعت با نام هاي متفاوت مانند ورق شطرنجي، ورق كف سازي و ورق برجسته شناخته مي شود.

جوشكاري اين نوع از ورق ها به گونه اي است كه در مصارف صنعتي و غير صنعتي كاربرد زيادي دارد و مي توان گفت كه يكي از محصولات مهم در سبد توليدي كارخانجات مي باشد.


بهترين قيمت ورق را در سايت آهن ملل مشاهده نماييد. 


اين ورق ها يكي از محصولات مهم در سبد توليدي كارخانجات مي باشد. همان طور كه ذكر شد اين ورق بيشتر براي سطوح شيب دار و يا نزديك پرتگاه كه احتمال سر خوردن افراد وجود دارد مورد استفاده قرار مي گيرد. سقف هاي شيرواني نمونه اي از كاربرد ورق آجدار مي باشد.

مصرف اين نوع ورق در كشور حدود 100000 تا 150000 تن در سال مي باشد. فولاد مباركه يكي از تامين كننده هاي عمده اين محصول است ولي ورق آجدار چين و روس نيز در كشور وارد مي گردد.

وجود اين محصول در ميان توليدات كارخانجات ورق فولادي علاوه بر افزايش ضريب امنيت آن شركت، سبب ورود آن به بازارهاي خارجي و داخلي مي گردد. با ورود ورق آجدار فولاد مباركه به بازار كشور، قيمت ورق آجدار در بازار داخلي كاهش يافت و سبب كاهش خروج ارز از كشور و امكان صادرات آن به كشورهاي خارجي گرديد. در حال حاضر نوع گل بادامي بيشترين استفاده را در بازار آهن آلات دارد.


source: مزاياي استفاده از ورق آجدار در صنعت

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۱۹ مرداد ۱۴۰۰
مقايسه اسكلت بتني و فولادي

 

براي انتخاب اسكلت بتني و فولادي در ابتدا بايد بدانيم كه به چه نوع سازه اي نياز داريم، چه ويژگي هايي براي سازه مورد نظر، براي ما مهم است و همچنين شرايط آب و هوايي، منطقه اي، اقتصادي و.... به اين تصميم گيري بسيار كمك مي كند.

نكته اولي كه بايد بدانيم اين است كه ويژگي هاي اسكلت بتني و فولادي را درك كنيم و بر حسب نياز بهترين انتخاب را داشته باشيم. پس تا آخر مقاله با ما همراه باشيد.

اسكلت بتني

به سازه اي كه از بتن و بتن آرمه تشكيل شده، اسكلت بتني مي گويند. بتن به دليل ويژگي كه دارد قابل احتراق نيست و به دليل وزن زياد آن در مقابل آب و باد از مقاومت بسياري برخوردار است. بتن از نظر اقتصادي به صرفه است، چرا كه هزينه نگهداري آن بسيار ناچيز است.

از معايب بتن مي توان به اين نكته اشاره كرد كه وزن زياد آن باعث شده، در ساخت سازه هاي مرتفع نامناسب باشد.

اسكلت فولادي

به سازه اي كه از مصالح فولادي تشكيل شده باشد، اسكلت فولادي مي گويند. فولاد به كار برده شده در اسكلت فولادي از مزايا و معايب بسياري برخوردار است، كه به چند مورد از آن ها اشاره مي كنيم.

به دليل ويژگي ذاتي فولاد آن را مي توان به هر شكلي حالت داد. ويژگي اصلي فولاد اين است كه دچار ترك خوردگي و خزش نمي شود، براي همين از اين نوع سيستم براي ساخت سوله هاي بزرگ، برج ها و آسمان خراش ها استفاده مي شود.

جمع بندي

در اين مقاله شما با مزايا و معايب اسكلت بتني و فولادي آشنا شديد، نمي توان به طور قطع گفت كه كدام يك بر ديگري ارجحيت دارد. انتخاب هر كدام از آن ها بستگي به شرايط خاصي دارد كه با مطالعه بيشتر مي توان بهترين تصميم را گرفت.


source: مقايسه اسكلت بتني و فولادي

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۱۶ مرداد ۱۴۰۰
ورق گالوانيزه و محبوبيت ويژه آن در صنايع مختلف

 

از عواملي كه مقاومت فلزات را تحت تاثير مي گذارد، رطوبت است. در صورتي كه براي محصولات فولادي از يك پوشش مناسب استفاده شود، زمان طولاني از زنگ زدگي جلوگيري مي كند.

از بين ورق هاي فولادي، ورق گالوانيزه به دليل داشتن پوشش خاصي كه دارد، دچار زنگ زدگي نمي شود.

آبكاري ورق گالوانيزه و يا فرآيند گالوانيزاسيون

استفاده از پوشش گالوانيزه، از روش هاي جلوگيري از خوردگي فلزات مي باشد. ورق گالوانيزه توسط فلزي به نام روي پوشش داده مي شود. اگر اين پوشش روي دچار آسيب ديدگي شود، اين ورق زنگ نخواهد زد.

براي گالوانيزه كردن ورق آهن، يك محافظ يكنواخت بر روي ورق آهن پوشش داده  مي شود. اين عمليات باعث پوشش سطح يكنواخت مي شود.

  • روش گالوانيزه گرم و يا حرارتي

روش گالوانيزاسيون و يا روش غوطه وري گرم، به صورتي است كه آهن يا فولاد در مخزني از مذاب فلز غوطه ور مي شود. در اين فرآيند فولاد و روي به سختي به يكديگر چسبانده مي شوند و يك پوشش روي ورق ايجاد مي شود. اين روش از شيوه هاي پركاربرد در برابر زنگ زدگي مي باشد.

  • روش الكتروگالوانيزه و يا الكتروپلات

در اين روش گالوانيزه كردن فولاد، به وسيله اعمال محلول فلز سولفات روي يا سيانيد بر ورق ها و نوارهاي فولادي توليد مي شود.

مشخصات فولاد گالوانيزه

  • مانع رسيدن مواد خورنده به فولاد
  • عمر طولاني بدون تعمير و نگهداري
  • فولاد گالوانيزه جايگزين مناسبي براي فولاد ضد زنگ است.
  • با وجود خراشيده شدن محافظ فولاد، باز هم زنگ نمي زند.

قيمت روز ورق گالوانيزه در سايت آهن ملل به صورت روزانه و لحظه اي بروزرساني مي شود.


مزيت استفاده از ورق گالوانيزه

از مزيت هاي ورق گالوانيزه مي توان به موارد زير اشاره كرد.

  • طول عمر طولاني
  • هزينه كمتر
  • بازرسي آسان
  • سختي پوششي بالا
  • سادگي در تميز كردن
  • صرفه‌جويي در منابع
  • تطبيق‌پذيري و قابليت اطمينان بالا

عمر مفيد ورق گالوانيزه

عمر مفيد ورق گالوانيزه بين 20 تا 30 سال مي باشد.

قيمت انواع ورق فولادي

قيمت ورق به عوامل متفاوتي وابسته مي باشد. همچنين قيمت ورق هر كارخانه با كارخانه ديگر متفاوت مي باشد. براي استعلام قيمت ورق و خريد آن، از طريق تماس با شماره 03135020 مي توانيد با كارشناسان فروش در ارتباط باشيد.


source: ورق گالوانيزه و محبوبيت ويژه آن در صنايع مختلف

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۱۴ مرداد ۱۴۰۰
تفاوت ميان ميلگرد ممان منفي و اتكا

 

ميلگردها در انواع و اقسام مختلفي در بازار موجود مي باشند. به طور كلي از ميلگردها براي تقويت و افزايش مقاومت سقف هاي تيرچه بلوك استفاده مي‌شود. 

ميلگرد ممان منفي چيست؟

فرض طراح در سقف‌هاي تيرچه بلوك بر اين است كه دهانه تيرچه ها ساده بوده و مقدار لنگر آن‌ها در تكيه گاه صفر مي‌باشد. ولي دال بتني سقفي يكپارچه است و مقداري لنگر منفي در دال به وجود مي‌آيد كه براي تحمل آن از ميلگرد ممان منفي استفاده مي‌شود.


قيمت لحظه اي ميلگرد در سايت آهن ملل به صورت روزانه بروزرساني مي شود.


ميلگرد ادكا چيست؟

واژه اتكا در زبان روسي به معناي اردك و مرغابي است. علت نامگذاري اين ميلگرد به علت شباهت اين سازه فلزي به گردن اردك مي‌باشد كه يكي از پركاربردترين آرماتورهاي به كار رفته در سقف‌هاي تيرچه بلوك به شمار مي‌روند.

تفاوت ميان ميلگرد ادكا و ميلگرد ممان منفي

دو ميلگرد اتكا و ممان منفي از نظر ظاهري با هم متفاوت مي باشند. ميلگرد ادكا وظيفه تامين ظرفيت برش در انتهاي تيرچه ها و ميلگرد ممان منفي وظيفه تامين ظرفيت خمشي منفي را برعهده دارد.

از ديگر وظايف اين ميلگرد مي توان به ترك برنداشتن سقف از محل تيرهاي حمال، كاهش بار وارده به ميلگردهاي كششي اصلي، عدم فروپاشي كامل سقف در هنگام گسيختگي و كاهش خيز سقف همچنين كم شدن دامنه ارتعاش اشاره كرد. قابل توجه است كه نحوه صحيح اجراغي ميلگرد ممان منفي بيشتر از ميلگرد اتكا است.


source: تفاوت ميان ميلگرد ممان منفي و اتكا

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۱۰ مرداد ۱۴۰۰
نحوه محاسبه تحمل بار قوطي

 

قوطي يك مقطع فلزي براي تحمل بار سازه و ساختمان ميباشد. اين مقطع فولادي از بروز حوادث و ايجاد خسارات در برابر باد، زمين لرزه و غيره جلوگيري مي‌كند. يكي از مهم‌ترين و اصلي‌ترين كاربرد قوطي‌ها، استفاده در ستون‌هاي يك ساختمان است. همان طور كه ميدانيد ستون‌ها، عضو مهم ساختمان هستند، نصب اين ستون‌ها به صورت عمودي مي‌باشد تا بتواند بار طبقات را به فونداسيون و سپس به زمين منتقل كند. 

قوطي چيست و چه كاربردي دارد؟

قوطي يكي از مصالح پركاربرد در صنعت ساختمان سازي و صنايع مختلف ديگر مانند صنايع پزشكي، نيروگاهي، اتومبيل سازي و غيره است. كه براي تحمل بار سازه كاربرد دارد. اين مقطع فولادي به شكل يك استوانه‌ تو خالي مستطيل يا مربع مي‌باشد. قوطي معمولاً از جنس فولاد است. قوطي‌ ها كيفيت و تحمل بار بسيار بالايي دارد و سطح آن يكپارچه و جوش پذير است.

 

انواع قوطي پروفيل براي تحمل بار وارد شده بر سازه

قوطي‌ هاي متعددي با شكل‌هاي هندسي متفاوت وجود دارد كه براي تحمل بار وارد شده استفاده مي‌شود. 


بهترين قيمت قوطي را در سايت آهن ملل مشاهده نماييد.


انواع قوطي‌

  • قوطي‌ هاي با ضخامت‌هاي متفاوت

  • قوطي‌ هاي مستطيل و مربع كه با مقاطع كوچك 

  • قوطي‌ هاي مربع و مستطيل با مقاطع بزرگ‌تر


sourse: نحوه محاسبه تحمل بار قوطي

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۹ مرداد ۱۴۰۰
عوامل شكستگي ميلگرد و مراحل جلوگيري از آن

 

ميلگردها يكي از مهم‌ترين مقاطع فلزي هستند كه نقش مهمي در حوزه ساخت و ساز دارند. نصب و طراحي ميلگردها اهميت بسيار زيادي دارد و در صورتي كه به درستي اجرا نشود، باعث ايجاد ترك در سازه مي‌شود. شكستن ميلگردها از جمله معضلاتي است كه در پروژه ها اتفاق مي افتد. 

 

انواع ميلگرد هاي استاندارد

ميلگرد A1 ، ميلگرد A2، ميلگرد A3


بهترين قيمت ميلگرد آجدار را در سايت آهن ملل مشاهده نماييد.


مواردي كه سبب افزايش احتمال شكستگي ميلگرد در هنگام انجام عمليات خم كاري مي‌شود.

 

  • حرارت دادن ميلگرد

  • استفاده از ميلگرد با گريد نامناسب

  • استفاده از ميلگرد زنگ‌زده

  • استفاده از ميلگرد ساخته‌شده با روش نورد سرد

  • عدم استفاده از ابزار مخصوص و ميز كار

  • خم كردن بيش از زاويه توصيه شده

  • حرارت دادن ميلگرد

روش هاي جلوگيري از شكستگي ميلگرد

  • بنابراين براي ساخت اين كلاف‌ها بهتر است از ميلگرد نوع A2 استفاده شود. چون پس از عمليات جوشكاري، ميلگرد A3 شكننده شده و كيفيت مناسبي نخواهد داشت.

  • براي انجام عمليات خم كاري ميلگردها از نورد سرد استفاده كنيد و در صورت استفاده از ميلگرد نورد گرم بايستي از آب سرد براي خنك كردن آن استفاده شود.

  • به هيچ عنوان ميلگرد را دوبار خم نكنيد زيرا احتمال شكستگي آن افزايش پيدا مي‌كند.

  • ميلگرد با كيفيت را از كارخانه‌هاي فولادي معتبر خريداري كنيد تا مطمئن باشيد براي ساخت آن از آلياژهاي باكيفيتي استفاده شده است.

  • درصورتي كه ميلگرد با زاويه‌ي كمتر از 90 درجه خم كاري شده باشد، احتمال ضعيف شدن ميلگرد كم است.

  • در پروژه ها تا جاي ممكن از ميلگرد كوچك استفاده شود، چرا كه سايز ميلگردها هرچه بزرگتر باشد احتمال ترك خوردگي ناشي از خم شدن و صاف شدن افزايش پيدا مي‌كند. 


source: عوامل شكستگي ميلگرد و مراحل جلوگيري از آن

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۴ مرداد ۱۴۰۰
انواع روش‌هاي برش لوله فولادي (بخش اول)

 

لوله‌هاي فولادي به روش‌هاي مختلفي برش داده مي‌شوند. اين محصول داراي آلياژهاي مختلفي مي‌باشد كه عمليات برش به سختي بر روي آن‌ها انجام مي‌گيرد، به طور كلي لوله ها به سه دسته لوله فولادي سبك ، متوسط ، سنگين تقسيم بندي ميشوند.

هنگام برش لوله فولادي ضايعات و براده‌هايي توليد مي‌شود كه چسبنده هستند و سطح تماس تجهيزات برش را مي‌پوشانند. جدا كردن اين براده‌ها كار سختي مي‌باشد.

گاهي اوقات در ساختمان سازي، لازم است عمليات برش بر روي لوله فولادي انجام شود. در واقع برش لوله فولادي به روش‌هاي مختلفي انجام مي‌شود. اين كه لوله فولادي شما در چه پروژه اي و چه مكاني مورد استفاده قرار ميگيرد، در تعيين نحوه برش لوله مهم است.


بهترين قيمت لوله فولادي را در سايت آهن ملل مشاهده نماييد.


انواع برش لوله فولادي

  • برش به روش پلاسما

  • برش به روش واتر جت

  • برش به وسيله دستگاه ليزر

  • برش با استفاده از وايركاتينگ

  • برش به وسيله ماشين تراش اتوماتيك

  • برش با استفاده از شعله (هوا گاز)

  • برش با استفاده از دستگاه اره فلزي

  • برش با استفاده از دستگاه جوشكاري

  • برش با استفاده از دستگاه چرخشي اتوماتيك

  • برش با استفاده از دستگاه فرز سنگي

  • برش با استفاده از دستگاه ليزر

 


source: انواع روش‌هاي برش لوله فولادي (بخش اول)

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ]

 
 

 


معرفي وبلاگ




قيمت به روز انواع محصولات فولادي , خريد و فروش با بهترين نرخ



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

مهر ۱۴۰۰
شهريور ۱۴۰۰
مرداد ۱۴۰۰
تير ۱۴۰۰
خرداد ۱۴۰۰
ارديبهشت ۱۴۰۰


پيوند ها

خريد اپل ايدي به سيب
سئو
ساخت وبلاگ





 



[ ساخت وبلاگ ]